Planera Skolparty

Program: dags att börja förbereda en mer detaljerad beskrivning av partiprogrammet. Kommer det att finnas skolpartyspel? Annan underhållning i form av ett liveband, en DJ, några dansare och så vidare? Försök att sätta ihop ett grovt schema för dagen.

Utrustning: nu när du har en uppfattning om programmet är det dags att ta reda på vilken utrustning du behöver. Högtalare, Projektorer, saker för spelen och mer. Kommer dina underhållare att ta med egen utrustning eller kommer du att ge en del av det? Börja beställa på större utrustning med långa leveranstider.

Plats: det är också dags att säkra platsen för din skolparty. Se till att du bokar restaurangen, har ett tecknat avtal med konferenshallen eller vad som är tillämpligt i ditt fall.

Leverantörer: på samma sätt, se till att börja lista leverantörer och förhandla om avtal om Matleverans, blomsterarrangemang, ballonger och så vidare.

Evenemangssida: skapa en evenemangssida för ditt Skolpartysom sammanför allt ovanstående. Det bör beskriva de viktigaste detaljerna om din skolparty-tid, plats, program och så vidare. Vanligtvis är din evenemangssida också där du kommer att hålla reda på RSVPs eller sälja dina biljetter.

Inbjudningar: skicka ut inbjudningar till din gästlista. Dessa inbjudningar kan länka tillbaka till din evenemangssida så att människor kan lära sig mer och registrera sig.

Marknadsföring: börja marknadsföra ditt Skolpartypå alla kanaler och sociala medier där du förväntar dig att hitta din potentiella publik. Be dem som redan har anmält sig att sprida ordet till sina vänner och nätverk. Glöm inte offline-marknadsföring, om det är vettigt i ditt fall: affischer, flygblad etc.

Två veckor innan

Bekräfta leverantörer: se till att alla leverantörer har bekräftat sina leveranser och att allt är på rätt spår. Du vill inte ha några överraskningar som att sakna tårta eller dekorationer.

Köp saknade föremål: handla för alla mindre saker du får på egen hand-iceboxar, bestick, bordsdukar etc.

Logistik: börja tänka på saker som sittplaner och platsens fysiska layout. Var ska folk parkera? Genom vilken dörr kommer cateringpersonalen att leverera maten? Finns det en scen för DJ eller bandet? Ett dansgolv? Finns det en garderob för människor att lämna sina rockar?

Navigation